Październik 24, 2017 admin 0Comment
L-arganina jest aminokwasem endogennym, co oznacza, że może być wytwarzana przez nasz organizm podczas przemiany innych składników. Czy w takim razie jest konieczność suplementowania jej? Okazuje się, że nasz organizm z wiekiem ma coraz mniejsze zdolności do wytwarzania aminokwasów, dlatego suplementacja może okazać się bardzo pomocna. L-arganina wpływa pozytywnie na układ odpornościowy człowieka, ponieważ zwiększa objętość grasicy, która wytwarza limfocyty T. Poza tym ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej i wzrost masy mięśniowej, a jej niedobór może prowadzić do zmniejszenia produkcji insuliny i zaburzeń trawanienia lipidów. Aminokwas zwiększa możliwości organizmu jeżeli chodzi o wielkość możliwych obciążeń i osiągnięć sportowych. Arganina naturalnie występuje w produktach mlecznych, mięsnych, soi, orzechach, płatkach owsianych, musli i czekoladzie. Istnieją również suplementy dla sportowców zawierające L-arganinę. Badania nie wykazały możliwości przedawkowania arganiny w diecie, nie ma także ustalonych ograniczeń czasowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *